Την ίδια στιγμή, η ύπαρξη συγκεκριμένων συνθηκών, συχνά στρεβλών, σε ορισμένες αγορές π.χ. των μεταφορών, των logistics κ.λπ., αλλά και νόμων και ρυθμίσεων που εμποδίζουν τον ανταγωνισμό, έχουν άμεση επίπτωση στις τιμές των προϊόντων. Για παράδειγμα, στη χώρα μας το κόστος του τομέα εφοδιαστικής αλυσίδας στο σύνολο των κλάδων της αγοράς αντιπροσωπεύει κατά μέσον όρο 10%-15% του συνολικού κόστους του τελικού προϊόντος και είναι προφανής η ισχυρή επίδραση που έχει το κόστος αυτό στις τελικές τιμές που πληρώνουν οι καταναλωτές. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, στον τομέα αυτόν είναι αναγκαίος ο συντονισμός όλων των συναρμόδιων υπουργείων, ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση στις τελικές τιμές. Στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης τονίζουν ότι η άρση των εμποδίων στις μεταφορές (π.χ. να επιτρέπονται μεικτά φορτία και συνδυαστικές μεταφορές και για τα φορτηγά Ι. Χ.) θα οδηγούσε σε σημαντική μείωση των κομίστρων εξαιτίας της έντασης του ανταγωνισμού με θετική επίπτωση στις τιμές των προϊόντων.